Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на моторно масло по моточасове.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Моточасовете са за някой, който си е купил кола и слиза сутрин да я запали, да подаде няколко пъти газ на място, после да я загаси, заключи и да яхне метрото

    Во, я дай споменатата формула да я видя, че да се ограмотя малко

    Comment


    • #32
      В този клип става въпрос за часовете, трябва да се изгледа.
      https://www.youtube.com/watch?v=yrSppZ2Kkco
      Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
        Во, я дай споменатата формула да я видя, че да се ограмотя малко
        На теб и дисертация да ти дам пак няма да вденеш нищо. Не се напъвай с такива сложни за теб неща. Излишно е.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          На теб и дисертация да ти дам пак няма да вденеш нищо. Не се напъвай с такива сложни за теб неща. Излишно е.
          Опитай да кажеш нещо смислено по темата, а не да се заяждаш с хората. Апропо, знаеш ли какво е това дисертация?

          Comment


          • #35
            Аз пък явно съм леко тъп,и не разбарах,защо маслото да не се смени по рано,ами трябва да чакаме точният момент,изчислен по някакви тинтири-минтири?
            Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от radiboy Покажи съобщение
              Аз пък явно съм леко тъп,и не разбарах,защо маслото да не се смени по рано,ами трябва да чакаме точният момент,изчислен по някакви тинтири-минтири?
              Ами с оглед на това, което показват бордкомпютрите,ако се водиш по тях ,ще трябва да си смениш маслото доста по-рано от достигането на предвидените километри.Поне с такова впечатление оставам.
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                Ами с оглед на това, което показват бордкомпютрите,ако се водиш по тях ,ще трябва да си смениш маслото доста по-рано от достигането на предвидените километри.Поне с такова впечатление оставам.
                Нищо лично,но все пак, за да ми се изясни картинката: Колко е "доста",колко са "предвидените километри",и кой ги е предвидил? И онзи пък откъде знае с какво масло карам,как карам,и колко ми е износен двигателят
                Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                Comment


                • #38
                  По-нагоре колеги обясниха на база какви данни го изчислява борда.Предвидените са 10к,15к там какво ти е маслото.....а вече,колко доста,също има пример даден от колега.Сега точно кое,колко,кога и как...има си някви зависимости,смята компа и преценява...
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #39
                    Само си чешеме езиците,а в Италия кога се сменя маслото?Чудно защо ли в кратера на нов внос кола има два пръста тиня:
                    Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Опитай да кажеш нещо смислено по темата, а не да се заяждаш с хората. Апропо, знаеш ли какво е това дисертация?
                      Пак ще ти го повторя за 10-ти път.
                      Тук е технически раздел. Раздела общи приказки е отдолу. Там пиши.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #41
                        Не е точно по темата,но все пак да питам мисля че и друг път съм задавал въпроса.Два пъти сменям маслото(тотал 9000 и комма )и двата пъти в първите 2-3000 км стои бистро на щеката.До колкото знам,дизела в момента в които е запален и вече маслото е черно.В последните 120х.км е сменено регулярно на 8-10-12х.км.Маслото ли не е читаво или моторетката е чиста?
                        Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                        Comment


                        • #42
                          Проблем е когато след тия 2-3к си остава бистро.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #43
                            Бил съм на два семинара за масла и то за тежки машини, та ето какво знам от там:
                            По моточасове се смята коректно, когато двигателят е под постоянно натоварване: силажокомбайни, генератори, трактори, зърнокомбайни и всякакви други, които работят 90% ОТ ВРЕМЕТО НА ЕДНИ И СЪЩИ ОБОРОТИ.
                            Тука е добре да се спомене, че за минерални масла 10 -40 е 200-250 часа. За 20-50 250-300 часа.
                            Ако го счетете това натоварване за оптимално, тоест да е еквивалентно на движение със 100км/ч, то се получава един пробег от 20-30 000 км.
                            Тука има някои уловки:
                            Първо при такъв режим на работа имаме почти еднакви условия и маслото е подложено на равномерно натоварване. Нямаме хидратиране, разреждане с бензин, нафта и прочие хубосии, които се чистят с едно яко надуване по магистралата.
                            Като цяло, методът е приложим само за двигатели с постоянно натоварване, а това не е така при автомобилите.
                            За цвета! Промяната на цвета не е признак за безпокойство, а само, че маслото добре мие.
                            Разбира се винаги може софтуерно да се изчислява в смесен режим, но то не е необходимо.
                            Както се изрази лекторът от Фиат, маслото е за смяна, когато моторът започне да го "яде". Той ще го яде и ако не неподходящо за него, въпреки, че на друг мотор може да се държи перфектно.
                            Разбира се е добре да не дочакаш тоя момент, а да го смениш по-рано.
                            Въпрос на вкус и мерак.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #44
                              Иве, само да допълня, че ще започне да го яде само ако двигателят е наред. Иначе ще започне да си го яде още веднага след смяната
                              И все пак колите с турбо си искат редовна смяна, особено дизелите с тия сажди

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                                Иве, само да допълня, че ще започне да го яде само ако двигателят е наред. Иначе ще започне да си го яде още веднага след смяната
                                И все пак колите с турбо си искат редовна смяна, особено дизелите с тия сажди
                                Това се разбира от само себе си!
                                Говориме за изправни мотори, а не за кочини! За тях са лайната!
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X